Monday 23 April 2012

c.i.k.u :)

assalamualaikum & hello :) 

23 April 2012, isnin yangg memang ta seronok. hukss. sickness wit monday. and now, aku demam balik. achemmm acheemm. dari tadi non stop bersin -____-' huwaaa :(( benci sangat sangatt ! kenape sekarang asek sakit sakit jee ? memang mudah sangat aku kene demam. sebulan confirm sekali kena. :'( dari start januari until april. nh bulan 4, dah dua kali aku demam. padahal baru jee a few weeks ago aku kene demam. ta smpai seminggu. eh kene lagi dhh ? lemau laa antibody aku nih. kuman yang baik ta banyak kut dalam badan. huhu :') ouhh badan, cepad laa sehad. sakit sakit sume go away pliss. sian miee :'(

hmm. soo, cuti 2hari ape korang buad ? aku tersangat sangat laa penat. mase hari ahad. uhukk huk. kemas ruma. gosokss baju keje sendiri, ibu, baju sekolah adik. mopping mopping lantai :( tired okayy. hmm. eh tapi saye ade knowledge baruu tauu. ayah aja. ohoho. :D about ciku. our conversation :

ayah : akak. ge amek ciku semalam tuu cepad cepad..

saye : okay (lincah lincah bangun time tuu lepak tepi sliding door tengok ayah kait kelapa) nahh. na buad ape nih yanh ? 

ayah : (tengah kopek sabut kelapa) nahh ! amek nihh. amek ciku tuu. pegi gesel en dia dekat sabut. kasi hilang dia punye bulubulu. 

saye : =,=' whats the bulubulu ? haiyooo.. (then ak pun bersila laa kan dekat coridor tepi ruma tuu..)

mehh. aku bagi kau horang faham ape aku nak buat sebenarnyee. even aku blur blur sangat mase tuu. ape yang ayah suruh buad acly ehh ? okayy.. firstly. i got this with me.

 sabut kelapa tuuu dengan cikuu. *main things.

haaa. see ? kan memula ciku gamba dia acm nihh kan ? 

 
 burok kann permukaan dia kann ? meh kite licinkan dia semulus mungkin. BHAHA :D dengan caree beginihhh.. 


haaa ! korang gesel gesel kan dia dekat sabut kelapa tuuu.. dan hasilnyaaa adalah... 


taraaa ! licin kann ? aku bagi servis baik punyee tauuu. ohoho. 

theee, nih ciku mude lagi. tapi aku buad acam nih sebab lepas nih na peram dalam beras. soo, nati bile dia dah masak kau horang bole potong then masuk kan dalam fridge bia dia sejukk. baru kau horang makann. whoaa.. nyum nyummm. kecur dh nh air liur sayee. tapi aku tengah demam nih. tunggu baik dulu siket. nih semua gara gara minum air coke malam tadi. dengan hujan. nasib aku ta sebat eskem. ohoho.. btw, ciku ini adalah hasil tanaman saye dirumah. bhaha. i mean ayah tanam pokok ciku nihh. 

okay laa darla. i got to go :) salam. tenkiyuu sudi membaca.

psstt.. acly ade gamba aku. tapii can't upload sebab dah kene warning awal awal. jangan cecuba na upload dengan gamba berselua pendek. okayy -_____- saye faham laaa.

No comments:

Post a Comment